Home Cum să... Ponturi pentru utilizarea telefonului iPhone Cum comandăm mâncare de pe un iPhone folosind aplicația hipMenu cu cititorul de ecran Voiceover

Cum comandăm mâncare de pe un iPhone folosind aplicația hipMenu cu cititorul de ecran Voiceover PDF Imprimare Email
Cum comandăm mâncare de pe un iPhone folosind aplicația hipMenu cu cititorul de ecran Voiceover. 2019-09-01 13:33.

Odată descărcată și instalată pe iPhone aplicația hipMenu vă permite prin localizare și raportare la restaurantele din jur să comandați de la acestea cele mai variate și gustoase mâncăruri și băuturi (de la pizza, paste, sandvișuri până la mâncare arăbească, turcească, indiană, chinezească ori chiar înghețată, prăjituri sau torturi de la cele mai sofisticate cofetării.)

Important: aplicația are o serie de butoane neetichetate (exemplu: butonul de vizualizare a coșului și cel de plasare a comenzii) sau etichetate ciudat, iar butonul de trimitere a comenzii este dificil de apăsat iar echipa Anjo Web Design este deja în legătură cu dezvoltatorii hipMenu pentru a remedia aceste probleme, însă momentan cu atenție și exercițiu aplicația poate fi totușu utilizată cu VoiceOver. 

Nu trebuie decât să urmați pașii de mai jos.

Descărcarea și instalarea aplicației hipMenu

  1. Accesăm aplicația App Store;
  2. Odată accesată aplicația App Store, trebuie să ajungem la fila „Căutare” care este ultimul element din ecran. Pentru aceasta, fie batem o dată scurt cu 4 degete în jumătatea de jos a ecranului și focusul se mută pe ultimul element din pagină care este Căutare, fie atingem cu degetul colțul din dreapta jos al ecranului, fie pur și simplu răsfoim până auzim „Căutare – filă” și apăsăm dublu;
  3. Răsfoim până auzim „App Store – câmp de căutare” și apăsăm dublu pe el pentru a activa tastatura.
  4. În câmpul de căutare scriem hipMenu și apăsăm dublu ori butonul „Căutare” din zona tastaturii, colțul din dreapta jos al ecranului;
  5. Răsfoim la dreapta până auzim „hipMenu, Cloud Treats, Cinci stele” și mai răsfoim o dată la dreapta până pe butonul „Obțineți” pe care apăsăm dublu;
  6. Răsfoim la dreapta până pe butonul „Instalați” și apăsăm dublu pe el;
  7. Revenim la ecranul principal. Dacă aplicația a fost descărcată, o găsim pe unul din ecrane. O deschidem apăsând dublu pe numele ei.

Crearea contului de utilizator pe hipMenu

  1. Suntem întâmpinați cu mesajul „Hai să facem setările necesare pentru a folosi serviciul nostru”. Răsfoim la dreapta până pe butonul „Să începem” și apăsăm dublu pe el;
  2. Se deschide un ecran cu Localizarea ta și răsfoim la dreapta până pe butonul „Locația curentă” pe care facem o apăsare dublă;
  3. Se deschide o pagină cu mesajul „Permiteți ca aplicația HipMenu să acceseze localizarea dvs. în timp ce o utilizați” și răsfoim la dreapta până pe butonul „Permiteți” pe care îl apăsăm dublu;
  4. Apare un alt mesaj „Continuând ești de acord cu termenii de folosire” și răsfoim la dreapta până pe butonul „Continuă” pe care îl apăsăm dublu;
  5. Se deschide o pagină cu mai multe butoane neetichetate. Focusul este pe primul astfel de buton din pagină, dacă ne-am mutat de pe el putem să răsfoim la stânga până auzim sunetul de lovire de perete care ne arată faptul că nu mai există alte butoane în acea direcție. Apăsăm dublu pe acest prim buton neetichetat;

Completarea datelor de livrare

  1. Răsfoim la dreapta până pe butonul „Setări” și apăsăm dublu pe el;
  2. Se deschide pagina Setări, răsfoim la dreapta până pe butonul „Creează cont” și apăsăm dublu pe el;
  3. Se deschide o pagină în care ne completăm numele, adresa de email și parola. Răsfoim până pe butonul „Creează cont” și îl apăsăm dublu;
  4. Va fi trimis pe email un cod de activare din 4 caractere. Îl vom trece în câmpul de editare, vom răsfoi până pe butonul „Validare” și vom apăsa dublu pe el;
  5. Dacă adresa de email și codul de validare au fost înscrise corect, răsfoim la dreapta și apăsăm dublu pe butonul OK.
  6. Revenim la pagina de Setări, răsfoim până la câmpul text „Număr telefon mobil”, apăsăm dublu, scriem numărul de telefon, răsfoim la stânga până pe butonul „OK” și apăsăm dublu.
  7. Revenim la pagina de Setări. Dacă dorim să primim notificări despre starea comenzilor în centrul de notificări sau pe email, răsfoim până auzim „Centru de notificări – buton comutare dezactivat”, respectiv „Trimitere de email – buton comutare dezactivat” și apăsăm dublu. Dacă ați ales să primiți notificări în centrul de control, apare o alertă: „hipMenu ar dori să vă trimită notificări”. Răsfoiți la dreapta până pe butonul „Permiteți” și apăsați dublu pentru a permite primirea notificărilor.
  8. Revenim la pagina de Setări. Acum trebuie să adăugăm o adresă de livrare, așadar răsfoim până la butonul „Adaugă adresă nouă” și îl apăsăm dublu. Răsfoim până la „Oraș – câmp text”, apăsăm dublu și completăm orașul, apoi prin răsfoire ajungem la câmpurile pentru stradă, număr, apartament, etaj și alte detalii de livrare. De fiecare dată apăsăm dublu și completăm detaliile. Când am completat tot răsfoim la stânga până pe butonul „Înainte” și apăsăm dublu pe el;
  9. Se deschide o pagină nouă unde răsfoim la dreapta până pe butonul „Salvează adresa” pe care îl apăsăm dublu;
  10. Revenim la pagina de setări. Ne completăm dacă dorim și datele de card. Pentru aceasta răsfoim până la „Adaugă card nou” și apăsăm dublu, completăm datele cardului și apăsăm dublu pe butonul „Adaugă card” pentru a le salva.
  11. Acum, contul nostru de utilizator pe HipMenu a fost creat și putem trece la alegerea produselor și efectuarea comenzii.
  12. Revenim la primul buton neetichetat de după Setări - antet și îl apăsăm. Acesta revine la prima pagină de unde putem alege restaurantul și apoi mâncarea și băuturile favorite.

Plasarea comenzii

  1. Răsfoim la dreapta până pe butonul „Livrare” și apăsăm dublu. Vor fi afișate restaurantele din zonă.
  2. Răsfoim până auzim numele restaurantului dorit, de exemplu La mama, și apăsăm dublu.
  3. Se deschide pagina restaurantului. Răsfoind la dreapta vom afla care este valoarea minimă a comenzii, taxa de livrare și timpul de livrare. Continuăm să răsfoim până la butonul „Vezi meniul” și apăsăm dublu.
  4. Vom auzi „Termeni” și răsfoirea la stânga și la dreapta se va bloca. Pipăim ecranul până auzim orice element din meniul restaurantului, apoi prin răsfoire la dreapta sau la stânga parcurgem categoriile din meniu până ajungem la cea dorită, de exemplu „Bucătărie citadină”, și apăsăm dublu.
  5. Răsfoim până la felul de mâncare dorit, de exemplu sărmăluțe cu mămăliguță, și apăsăm dublu.
  6. Ajungem pe o pagină în care prin răsfoire găsim cele două cantități posibile, 450g la 22 lei și 650g la 27 lei. Apăsăm dublu pe varianta cu 450g.
  7. Se deschide o pagină în care putem alege dacă dorim chiflă albă, chiflă neagră, pâine cu maia sau smântână. Trecem prin lista de opțiuni răsfoind la dreapta și bifăm prin apăsare dublă ceea ce dorim, apoi continuăm să răsfoim până pe butonul „Continuă” și apăsăm dublu. Dacă nu vrem chifle sau smântână răsfoim până la butonul „Sari peste” și apăsăm dublu.
  8. Vom auzi „Adaugă la selecții”. Dacă am terminat, apăsăm dublu pe butonul „Adaugă la selecții”, Dacă însă vrem să mărim numărul de porții răsfoim la stânga până la butonul „Alege cantitate”, apăsăm dublu, răsfoim până la al doilea buton neetichetat și apăsăm dublu, răsfoim la dreapta până pe butonul „OK” și apăsăm dublu, apoi găsim prin răsfoire butonul „Adaugă la selecții” și apăsăm dublu.
  9. Revenim la lista felurilor de mâncare din categoria aleasă anterior. Dacă vrem să alegem produse din altă categorie, răsfoim la stânga până la primul buton neetichetat din pagină care are rol de revenire la categoriile din meniu și reluăm pașii de mai sus. În caz contrar, trebuie să căutăm butonul de comandă.
  10. Deoarece butonul de comandă nu este în prezent etichetat, pentru a ajunge la el și a-l apăsa fie apăsăm cu 4 degete în partea de jos a ecranului pentru a sări la ultimul element, auzim un clic, răsfoim la stânga, auzim „buton” și apăsăm dublu.
  11. Vom auzi „Selecțiile mele”, apoi răsfoind succesiv la dreapta verificăm că avem în coș toate produsele dorite. Continuăm să răsfoim la dreapta până la butonul „Trimite comanda” și apăsăm dublu.
  12. La prima comandă se va deschide o fereastră care cere validarea numărului de telefon. Răsfoim până la butonul „Continuă” și apăsăm dublu.
  13. Vom auzi numărul de telefon pe care l-am introdus când am configurat contul. Dacă numărul este corect răsfoim la stânga până la butonul „Înainte” și apăsăm dublu.
  14. Vom auzi „Informații contact”. Răsfoim la dreapta până la butonul „Trimite cod” și apăsăm dublu pentru a primi prin SMS un cod de validare din partea hipMenu.
  15. Tastăm codul de 4 cifre pe care l-am primit prin SMS și în câteva secunde vom auzi „buton”. Nu apăsăm acest buton neetichetat care are rol de revenire la pasul anterior, ci răsfoim la dreapta până auzim adresa pe care am setat-o la configurarea contului și apăsăm dublu pe ea.
  16. Ajungem într-o fereastră din care putem configura notificările. Dacă nu le-am setat de la început, le putem alege de aici. Apoi răsfoim până pe butonul „Continuă” și apăsăm dublu.
  17. Apăsăm dublu pe butonul „Opțiuni de plată”, răsfoim la dreapta sau la stânga pentru a alege numerar sau unul din cardurile pe care le-am adăugat anterior în aplicație, apoi răsfoim la dreapta până auzim din nou „Opțiuni de plată – buton”, apăsăm dublu foarte aproape de marginea din stânga a ecranului, ținem apăsat și tragem rapid cu degetul pe ecran până la marginea din dreapta a ecranului, până auzim un sunet. Dacă gestul a fost efectuat corect comanda va fi plasată.
  18. Este afișat un sondaj cu pe care îl putem închide răsfoind la stânga până la butonul „Close” (închide) pe care apăsăm dublu.
  19. Răsfoind de mai multe ori la dreapta vom ajunge la mesajul „Comanda a fost trimisă restaurantului.” care ne confirmă plasarea comenzii.