Home Jocuri Jocuri pentru nevăzători Joc tactil Reversi pentru nevăzători - DISPONIBIL LA COMANDĂ


Hârtie de imprimantă Braille modul continuu, 500 foi, 135g/mp, 23,5x30,5cm - DISPONIBIL LA COMANDĂVârf roller pentru baston (cilindru rotitor), prindere cu cârlig

Joc tactil Reversi pentru nevăzători - DISPONIBIL LA COMANDĂ
vezi imaginea întreagă


Joc tactil Reversi pentru nevăzători - DISPONIBIL LA COMANDĂ

 Preţ: 199 RON


Reversi este un joc de logică, asemănător jocului de Go, care se joacă folosind 64 de piese ușor de diferențiat tactil pe o tablă cu 8 linii și 8 coloane cu găuri pentru piese.

Fiecare din cei 2 jucători își alege piesele care sunt ușor de identificat datorită faptului că au o parte plată colorată și cealaltă parte concavă în culoarea lemnului. Sărind peste piesele adversarului le transformă apoi pe acestea în piesele sale. Scopul final, pentru a câștiga, este ca după ce se completează cele 64 de căsuțe ale tablei de joc, piesele tale să fie mai multe decât ale adversarului.

Regulile jocului

La începutul jocului fiecare jucător își alege care față a pieselor o va folosi - cea plată sau cea concavă.

Jocul începe cu tabla goală iar primele patru mutări se fac în căsuțele centrale ale tablei.

La fiecare mutare, jucătorul aflat la rând plasează pe tablă o piesă având în sus faţa a cărei formă îi aparţine - plată sau concavă. Cu excepţia primelor patru mutări, piesa nou introdusă în joc trebuie să captureze măcar o piesă adversă, şi aceasta se face prin încadrare: piesa jucată trebuie să încadreze împreună cu o altă piesă, de aceeaşi formă, piese adverse (de formă opusă), pe o linie orizontală, verticală sau oblică. Piesele adverse sunt convertite în piese de formă proprie şi intră în posesia celui care le-a capturat. Ele nu părăsesc tabla ci doar sunt întoarse cu cealaltă față în sus. Pot fi încadrate simultan piese adverse pe mai multe direcţii, toate fiind capturate în urma mutării.

Un jucător care nu poate captura piese pierde rândul şi adversarul joacă încă o dată. Partida se încheie în momentul în care nici un jucător nu mai poate muta întrucât fie că s-a acoperit toată tabla, fie că nici un jucător nu poate captura. Cel care are mai multe piese cu forma proprie în sus la terminarea partidei este câştigătorul.

De reţinut că piesele sunt capturate numai în şiruri compacte şi numai prin încadrare cu ultima piesă pusă pe tablă. Dacă una dintre piesele tocmai capturate încadrează împreună cu o altă piesă de aceeaşi culoare piese adverse, acestea nu se consideră capturate.