Home Jocuri Jocuri pentru nevăzători Cărți de joc pentru jocul de UNO marcate în Braille


Maşină de scris Braille Perkins Standard - DISPONIBILĂ LA COMANDĂMagnificator mouse cu conectare la televizor - DISPONIBIL LA COMANDĂ

Cărți de joc pentru jocul de UNO marcate în Braille
vezi imaginea întreagă


Cărți de joc pentru jocul de UNO marcate în Braille

 Preţ: 99 RON


UNO este un joc de cărţi american similiar cu Macao. Spre deosebire de Macao, UNO se joacă cu un set de cărţi speciale şi de asemenea există şi câteva mici diferenţe a modului de joc datorate cărţilor de joc specifice.

Pachetul de joc conţine 108 cărţi din care:

  • 19 cărți albastre de la 0 la 9
  • 19 cărți verzi de la 0 la 9
  • 19 cărți roșii de la 0 la 9
  • 19 cărți galbene de la 0 la 9
  • 8 cărți de acțiune "Draw Two" (trage două cărți) - 2 albastre, 2 verzi, 2 roșii, 2 galbene
  • 8 cărți de acțiune "Reverse" (inversează ordinea) - 2 albastre, 2 verzi, 2 roșii, 2 galbene
  • 8 cărți de acțiune "Skip" (stai o tură) - 2 albastre, 2 verzi, 2 roșii, 2 galbene
  • 4 cărți "Wild"
  • 4 cărți "Wild Draw Four"

Toate cărțile sunt marcate atât în negru cât și în Braille. Marcajele Braille sunt pe colțurile din stânga sus și dreapta jos ale cărților. Exemplu de marcaje Braille:

  • 0 albastru = b0x
  • 1 albastru = b1x
  • 2 albastru = b2x
  • 3 albastru = b3x
  • 4 albastru = b4x
  • 5 albastru = b5x
  • 6 albastru = b6x
  • 7 albastru = b7x
  • 8 albastru = b8x
  • 9 albastru = b9x
  • Draw Two (trage două cărți) albastru = bd2
  • Reverse (inversează ordinea) albastru= brv
  • Skip (stai o tură) albastru = bsk

Cărțile speciale sunt marcare în Braille în felul următor:

  • Wild = wld
  • Draw four (trage patru) = dr4

Regulile jocului de UNO

Modul de joc este similar celui de la Macao ţinând însă cont şi de următoarele reguli suplimentare:

  • dacă un jucător pune jos cartea Skip următorul jucător stă o tură
  • dacă un jucător pune jos cartea Draw Two următorul jucător trebuie să ia 2 cărţi
  • dacă un pune jos cartea Reverse imediat se schimbă ordinea de joc a jucătorilor
  • dacă un jucător pune jos cartea Wild acesta poate schimba culoarea de joc
  • dacă un jucător pune jos cartea Wild Draw Four acesta poate schimba culoarea de joc iar următorul jucător trebuie să ia 4 cărţi. Jucătorul care trebuie să ia 4 cărţi poate prova pe cel care a pus cartea Wild Draw Four la duel. Dacă jucătorul care a pus cartea Wild Draw Four avea în mână şi o altă carte de culoarea care trebuia jucată acesat pierde duelul şi este obligat să ia el cele 4 cărţi. În caz contrar jucătorul care a lansat provocarea de duel va lua suplimentar încă 2 cărţi (pe lângă cele 4 pe care trebuia să le ia)
  • înainte de a pune jos penultima carte, jucătorul trebuie să strige UNO. Dacă nu o face orice alt jucător poate striga UNO iar cel care a uitat să strige trebuie să ia 2 cărţi
  • dacă un jucător nu are ce carte să joace trebuie să tragă o carte. Dacă cartea pe care a tras-o poate fi jucată acesta are dreptul (dar nu obligaţia) de a o juca.

Dacă pachetul de cărți de tras se termină iar jucătorii mai au cărți în mână, cărțile puse jos se amestecă și jucătorii vor trage din ele.

Jocul se termină când un jucător reuşeşte să scape primul de toate cărţile din mână. În acest moment se calculează scorul. Jucătorii rămași cu cărți în mână adună valorile acestora:

  • toate cărțile de la 0 la 9 au atâtea puncte cât este numărul de pe ele
  • cărțile "Draw two" au 20 de puncte
  • cărțile "Reverse" au 20 de puncte
  • cărțile "Skip" au 20 de puncte
  • cărțile "Wild" au 50 de puncte
  • cărțile "Wild draw four" au 50 de puncte

Totalul punctelor de la fiecare jucător se adună și se acordă celui care a terminat primul cărțile din mână. Dacă acesta a ajuns la 500 de puncte, este declarat câștigător. Dacă nu, jocul se reia până când un jucător ajunge la 500 de puncte.