Mozaicul numeric este un puzzle cu numere, inventat de Sam Lloyd în 1874. Jocul se joacă pe o tablă de 4 linii şi 4 coloane sau 5 linii şi 5 coloane, pe care se află piese numerotate de la 1 la 15, respectiv de la 1 la 24, dispuse aleator, şi un spaţiu liber. Jucătorul trebuie să aranjeze numerele de pe tablă într-o anumită ordine, mişcând piesele de-a lungul celor patru direcţii de bază (sus, jos, stânga şi dreapta) prin intermediul spaţiului liber. Anjo Mozaic Numeric vă propune jocul pe table de 4 pe 4, respectiv 5 pe 5, pe trei nivele de dificultate, dintre care două contratimp şi unul fără limită de timp, şi cu un total de 25 de moduri în care trebuie să aranjaţi piesele. Jocul permite două modalităţi de identificare a căsuţelor: - prin literă şi număr - liniile sunt notate cu litere, iar coloanele cu numere. Exemplu: B2 - prin perechi de numere - liniile şi coloanele sunt notate cu numere. Exemplu: Linia 2, coloana 2 Viteza de vorbire a vocii sintetice poate fi reglată în timpul jocului, în funcţie de preferinţele jucătorului. Jocul memorează setările privind viteza vocii şi modul de afişare, astfel încât setările dumneavoastră preferate să fie încărcate automat la fiecare joc nou.
În timpul jocului vă puteţi deplasa pe tablă cu ajutorul săgeţilor. Selectaţi o piesă apăsând tasta S, mergeţi cu săgeţile până pe poziţia unde doriţi să duceţi piesa şi apăsaţi tasta Spaţiu pentru a o muta. O piesă poate fi deplasată doar în spaţiul liber şi numai dacă pentru a trece piesa în spaţiul liber este necesară o singură mişcare la stânga, la dreapta, în sus sau în jos. Pentru mutare nu se poate selecta decât o piesă adiacentă spaţiului liber (învecinată cu acesta). Jocul este câştigat atunci când toate piesele au fost aranjate în ordinea corectă. În cazul nivelului de dificultate mediu sau greu, piesele trebuie aranjate în ordinea corectă într-un timp limitat.
Modul de navigare este identic în toate meniurile: săgeţile sus şi jos permit vizualizarea opţiunilor, una câte una, iar tasta Enter realizează alegerea unei opţiuni. Dintr-un submeniu se poate ajunge la meniul anterior apăsând tasta Escape.
Meniul principal apare la pornirea jocului, şi este accesibil în timpul jocului prin apăsarea tasteri Escape. Din meniul principal se pot alege două opţiuni: - Joc nou - Ieşire Alegând Joc nou se trece la meniul Dificultate.
Meniul Dificultate permite selectarea dificultăţii jocului. Variantele posibile sunt: - Uşor - fără limită de timp - Mediu - timp limită o oră - Greu - timp limită 45 de minute După alegerea unei variante se trece la meniul Tablă
Acest meniu permite alegerea dimensiunii tablei de joc: - Tablă de 4 linii şi 4 coloane - Tablă de 5 linii şi 5 coloane După alegerea dimensiunii se merge la meniul Tip de joc.
Escape - tasta de meniu. Comportament diferit în funcţie de situaţie: În timpul jocului, afişează meniul principal.Dacă meniul principal este deschis în timpul jocului, închide meniul şi revine la joc.Într-un submeniu, revine la meniul anterior.Folosită în meniul principal în cazul în care nu există un joc activ, reîncarcă meniul. Alt + F4 - închide jocul. Săgeţi sus, jos, stânga, dreapta - navighează între poziţiile de pe tabla de joc. Pentru fiecare punct în care se ajunge se anunţă linia, coloana şi piesa care îl ocupă. s - selectează o piesă. Spaţiu - mută piesa selectată pe poziţia curentă, dacă aceasta este liberă. j - salt la spaţiul liber. e - anunţă poziţia spaţiului liber. p - citeşte poziţia curentă. l - citeşte linia curentă. c - citeşte coloana curentă. g - citeşte toată tabla de joc. f - citeşte ordinea în care trebuie aranjate piesele pe tablă. i - anunţă dacă şi ce piesă este selectată. t - anunţă cât timp mai aveţi la dispoziţie. d - anunţă timpul scurs de la începutul jocului. [ - scade viteza de vorbire. ] - creşte viteza de vorbire. n - schimbă notaţia pentru linii şi coloane: literă şi număr sau pereche de numere. Predefinit: literă şi număr.