Anjo Mozaic Numeric - joc pentru nevăzători, disponibil gratuit Imprimare
Anjo Mozaic Numeric - joc pentru nevăzători, disponibil gratuit. 2018-10-22 18:22.
Attachments:
Download this file (anjo_mozaic_numeric_-_instalare.exe)Anjo Mozaic Numeric - kit de instalare[ ]10877 Kb619 Downloads

Cuprins

1. Introducere
2. Cum se joacă
3. Meniuri
4. Comenzi

1. Introducere

Mozaicul numeric este un puzzle cu numere, inventat de Sam Lloyd în 1874.
Jocul se joacă pe o tablă de 4 linii şi 4 coloane sau 5 linii şi 5 coloane, pe care se află piese numerotate de la 1 la 15, respectiv de la 1 la 24, dispuse aleator, şi un spaţiu liber.
Jucătorul trebuie să aranjeze numerele de pe tablă într-o anumită ordine, mişcând piesele de-a lungul celor patru direcţii de bază (sus, jos, stânga şi dreapta) prin intermediul spaţiului liber.
Anjo Mozaic Numeric vă propune jocul pe table de 4 pe 4, respectiv 5 pe 5, pe trei nivele de dificultate, dintre care două contratimp şi unul fără limită de timp, şi cu un total de 25 de moduri în care trebuie să aranjaţi piesele.
Jocul permite două modalităţi de identificare a căsuţelor:
- prin literă şi număr - liniile sunt notate cu litere, iar coloanele cu numere. Exemplu: B2
- prin perechi de numere - liniile şi coloanele sunt notate cu numere. Exemplu: Linia 2, coloana 2
Viteza de vorbire a vocii sintetice poate fi reglată în timpul jocului, în funcţie de preferinţele jucătorului.
Jocul memorează setările privind viteza vocii şi modul de afişare, astfel încât setările dumneavoastră preferate să fie încărcate automat la fiecare joc nou.

2. Cum se joacă

În timpul jocului vă puteţi deplasa pe tablă cu ajutorul săgeţilor.
Selectaţi o piesă apăsând tasta S, mergeţi cu săgeţile până pe poziţia unde doriţi să duceţi piesa şi apăsaţi tasta Spaţiu pentru a o muta.
O piesă poate fi deplasată doar în spaţiul liber şi numai dacă pentru a trece piesa în spaţiul liber este necesară o singură mişcare la stânga, la dreapta, în sus sau în jos.
Pentru mutare nu se poate selecta decât o piesă adiacentă spaţiului liber (învecinată cu acesta).
Jocul este câştigat atunci când toate piesele au fost aranjate în ordinea corectă.
În cazul nivelului de dificultate mediu sau greu, piesele trebuie aranjate în ordinea corectă într-un timp limitat.

3. Meniuri

Modul de navigare este identic în toate meniurile: săgeţile sus şi jos permit vizualizarea opţiunilor, una câte una, iar tasta Enter realizează alegerea unei opţiuni.
Dintr-un submeniu se poate ajunge la meniul anterior apăsând tasta Escape.

3.1. Meniul principal

Meniul principal apare la pornirea jocului, şi este accesibil în timpul jocului prin apăsarea tasteri Escape.
Din meniul principal se pot alege două opţiuni:
- Joc nou
- Ieşire
Alegând Joc nou se trece la meniul Dificultate.

3.2. Meniul Dificultate

Meniul Dificultate permite selectarea dificultăţii jocului.
Variantele posibile sunt:
- Uşor - fără limită de timp
- Mediu - timp limită o oră
- Greu - timp limită 45 de minute
După alegerea unei variante se trece la meniul Tablă

3.3. Meniul Tablă

Acest meniu permite alegerea dimensiunii tablei de joc:
- Tablă de 4 linii şi 4 coloane
- Tablă de 5 linii şi 5 coloane
După alegerea dimensiunii se merge la meniul Tip de joc.

3.4. Meniul Tip de joc

Acest meniu permite alegerea tipului de joc. Opţiunile sunt diferite în funcţie de mărimea tablei alese la meniul anterior.
Pentru tabla de 4 pe 4:
- De la 1 la 15.
- De la 15 la 1.
- De la 1 la 15 de sus in jos.
- De la 15 la 1 de sus in jos.
- De la 1 la 15 vertical de jos in sus.
- De la 1 la 15, cu 1 in coltul din drepta, de sus in jos.
- De la 1 la 15, continuu, de jos in sus.
- De la 1 la 15, continuu (inversat), de sus in jos.
- De la 1 la 15, orizontal, de jos in sus.
- Impar pe stanga, par pe dreapta.
- Randuri pare si impare, alternativ.
- Alternativ de la dreapta la stanga.
- Zig-zag de la 1 la 15.
- Zig-zag jos stanga sus dreapta.
- Zig-zag pe stanga, continuu pe dreapta.
- Suma 34 in toate directiile (consideram golul 16).
- Suma 30 in toate directiile (consideram golul 0).
- De-a lungul marginilor.
- De-a lungul marginilor, incepand de jos.
- De-a lungul marginilor, de jos in sus.
- Pare si impare de jur imprejur.
- Tabla de sah 1-3-5-7 in colturi.
- Sus, jos si de jur imprejur.
Pentru tabla de 5 pe 5:
- De la 1 la 24
- De la 24 la 1
După alegerea unei opţiuni începe jocul.

 

4. Comenzi

Escape - tasta de meniu. Comportament diferit în funcţie de situaţie:
În timpul jocului, afişează meniul principal.
Dacă meniul principal este deschis în timpul jocului, închide meniul şi revine la joc.
Într-un submeniu, revine la meniul anterior.
Folosită în meniul principal în cazul în care nu există un joc activ, reîncarcă meniul.
Alt + F4 - închide jocul.
Săgeţi sus, jos, stânga, dreapta - navighează între poziţiile de pe tabla de joc. Pentru fiecare punct în care se ajunge se anunţă linia, coloana şi piesa care îl ocupă.
s - selectează o piesă.
Spaţiu - mută piesa selectată pe poziţia curentă, dacă aceasta este liberă.
j - salt la spaţiul liber.
e - anunţă poziţia spaţiului liber.
p - citeşte poziţia curentă.
l - citeşte linia curentă.
c - citeşte coloana curentă.
g - citeşte toată tabla de joc.
f - citeşte ordinea în care trebuie aranjate piesele pe tablă.
i - anunţă dacă şi ce piesă este selectată.
t - anunţă cât timp mai aveţi la dispoziţie.
d - anunţă timpul scurs de la începutul jocului.
[ - scade viteza de vorbire.
] - creşte viteza de vorbire.
n - schimbă notaţia pentru linii şi coloane: literă şi număr sau pereche de numere. Predefinit: literă şi număr.

 
sex porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn